Worldline sluit overeenkomst met Raiffeisenbank voor cloud-gebaseerde instant payments in Luxemburg

Brussel — 29 / 05 / 2024

Worldline [Euronext: WLN], een wereldleider in betalingsdiensten, heeft een contract getekend met Raiffeisenbank. Dat maakt hen de eerste klant in Luxemburg die de cloud-gebaseerde instant payments-oplossing van Worldline gebruikt. Worldline werkt al langer nauw samen met Raiffeisenbank en levert diensten zoals de afhandeling van SEPA Credit Transfers, Issuing Processing en ATM Acquiring.

woman with a smartphone

Met deze nieuwe overeenkomst ondersteunt Worldline de bank met het verzenden en ontvangen van instant payments, zoals vereist door de EU-regelgeving. Door gebruik te maken van de moderne cloud-infrastructuur van Worldline, profiteert Raiffeisenbank van een slimmer en sneller onboarding-proces. Daarnaast profiteert de bank ook van TIPS-connectiviteit en de diensten van Worldline voor transactie-screening en stand-in rekeningcontroles.

Naast het volledige scala aan diensten voor naleving van de EU-regelgeving voor instant payments, biedt Worldline ook uitgebreide end-to-end-oplossingen voor instant payments. De cloud-gebaseerde instant payments-oplossing van Worldline biedt verbeterde mogelijkheden via API-connectiviteit, waardoor de complexiteit van integratie wordt verminderd. Deze oplossing stelt banken ook in staat om 24 uur per dag, 365 dagen per jaar, beschikbaar te zijn voor hun klanten. Dat bevordert een snellere adoptie door klanten en consumenten en ondersteunt hen bij de naleving van regelgeving.

Sheri Brandon, CMO Financial Services bij Worldline, zegt: "De aankondiging van deze uitbreidende overeenkomst tussen Worldline en Raiffeisenbank is erg belangrijk, omdat het onze eerste klant voor cloud-gebaseerde instant payments in Luxemburg is. Door ons aanbod beschikt Raiffeisenbank over een uitgebreide instant payments oplossing en een snelle time-to-market die toegevoegde waarde biedt. We kijken ernaar uit om op deze nieuwe manier nog nauwer samen te werken met Raiffeisenbank."

Eric Peyer, ExCo-lid bij Raiffeisenbank, zegt: "We hebben deze overeenkomst getekend met Worldline, al meer dan vijftien jaar een gewaardeerde partner voor de afhandeling van SEPA-betalingen, omdat we ervan overtuigd zijn dat dit ons in staat stelt om instant payments soepel te implementeren in overeenstemming met de eisen en deadlines vanuit regelgeving. Met instant payments willen we het aanbod van betaaldiensten aan onze klanten completeren en voorbereid zijn op de toekomstige ontwikkelingen in peer-to-peer en point-of-sale betalingen.”

Over Worldline

Worldline [Euronext: WLN] helpt ondernemingen in al hun vormen en van elk formaat om hun groeitraject te versnellen - snel, eenvoudig en veilig. Met geavanceerde betalingstechnologie, lokale expertise en oplossingen op maat voor honderden markten en sectoren stimuleert Worldline de groei van meer dan een miljoen bedrijven over de hele wereld. In 2023 genereerde Worldline een omzet van 4,6 miljard euro. worldline.com

Corporate purpose
Het maatschappelijk doel (‘raison d'être’) van Worldline is het ontwerpen en exploiteren van toonaangevende digitale betaal- en transactieoplossingen die duurzame economische groei mogelijk maken en het vertrouwen en de veiligheid in onze samenlevingen versterken. Worldline maakt deze oplossingen milieuvriendelijk en breed toegankelijk, en ondersteunt sociale transformatie.

Over Raiffeisenbank

Opgericht in 1926, is Raiffeisenbank (Banque Raiffeisen) de enige coöperatieve bank in Luxemburg. Sinds haar oprichting streeft Raiffeisenbank ernaar om een mensgerichte benadering te volgen door duurzame relaties te cultiveren die gebaseerd zijn op coöperatieve en duurzame waarden met haar leden, klanten, partners en werknemers.

Raiffeisen biedt haar particuliere en zakelijke klanten hoogwaardige financiële producten en diensten via het kanaal van hun keuze, in elke fase van hun leven.

Worldline Press Office
T +32 2 727 68 22