Knab breidt Back-Office Processing-samenwerking met Worldline uit

Utrecht — 06 / 10 / 2022

Knab, een Nederlandse online bank opgericht in 2012, breidt zijn bestaande samenwerking met Worldline, wereldleider op het gebied van betalingsdiensten, uit. In aanvulling op de bestaande Instant Payments back-office dienst, ondersteunt Worldline nu ook de back-office verwerking voor de afhandeling van SEPA Batch- en multi-currency-betalingen. Het partnerschap is verlengd voor een contract van zeven jaar.

Als onderdeel van dit partnerschap heeft Knab toegang tot Worldline's Instant Payments back-office service. Deze service maakt deel uit van Worldline's uitgebreide en modulaire back-office productportfolio. Dit portfolio kan ook andere betalingsoplossingen verwerken, zoals SEPA-, high value- en multi-currency-betalingen. Dit modulaire EPC (European Payments Council) en PSD2-compliant portfolio kan door elke bank worden gebruikt en de implementatie kan binnen tien maanden worden gegarandeerd. Dankzij deze korte time to market kan Knab – en ook andere klanten van Worldline – snel de vruchten plukken van outsourcing en hun eindklanten snel voorzien van betrouwbare en toekomstbestendige oplossingen.

Het uitbesteden van back-office diensten is een geschikte oplossing voor ondernemingen, waaronder banken, die nieuwe bedrijfsmodellen voor hun betalingsverwerkingsactiviteiten willen invoeren. Terwijl ze aan de ene kant de kosten verlagen, kunnen ze aan de andere kant de complexiteit verminderen en hun middelen efficiënter inzetten.

Sheri Brandon, Chief Market Officer Noord- & West-Europa van Worldline Financial Services: "We zijn verheugd om onze samenwerking met Knab uit te breiden. Het uitbesteden van back-office diensten aan Worldline biedt vele voordelen. Ons vermogen om op te treden als een flexibele business partner blijkt uit de extreem korte time-to-market van Worldline's back-office processing productportfolio. In de toekomst kunnen we Knab ondersteunen met nog meer activiteiten en hen helpen hun klanten op de best mogelijke manier te ondersteunen."

Ronald van der Horst, Product Owner Online Payments bij Knab: "In de afgelopen jaren heeft Worldline duidelijk de effectiviteit van hun back-office portfolio en de voordelen daarvan voor ons aangetoond. Daarom hebben we besloten de bestaande samenwerking uit te breiden met de verwerking van SEPA Batch-betalingen en multi-currency-betalingen. Hierdoor kunnen we de complexiteit verminderen en middelen vrijmaken om onze klanten nog beter te helpen."

OVER WORLDLINE

Worldline [Euronext: WLN] is een wereldleider in de betaalindustrie en de technologiepartner bij uitstek voor winkeliers, banken en acquirers. Met 18.000 medewerkers in meer dan 40 landen biedt Worldline haar klanten duurzame, betrouwbare en innovatieve oplossingen die hun groei bevorderen. De door Worldline aangeboden diensten omvatten instore en online commerciële acquiring, uiterst veilige verwerking van betaaltransacties en talrijke digitale services. In 2021 genereerde Worldline een proforma-omzet van bijna 4 miljard euro. worldline.com

Pers Contact WORLDLINE

Marcel Woutersen
T +31 (0)6 29 05 08 71
marcel.woutersen@worldline.com

OVER KNAB

Knab is een Nederlandse online bank opgericht in 2012. Een bank die het net even anders doet dan andere banken, met het belang van de klant voorop. Knab omarmt alle slimheid uit de digitale wereld en voegen daar een flinke dosis menselijk begrip aan toe. Ruim een kwart miljoen Nederlanders bankieren inmiddels bij Knab, waaronder veel ondernemers.

MEDIA CONTACT KNAB

Joke van Gompel