Knab verlengt de back-office verwerking-samenwerking met Worldline

De Nederlandse online bank werkt samen met Worldline aan directe betalingen, SEPA-batchbetalingen en betalingen in meerdere valuta's

Utrecht — 06 / 10 / 2022

Knab, een Nederlandse online bank opgericht in 2012, heeft haar bestaande samenwerking met Worldline verlengd. Naast de bestaande instant payments back-office service, zal Worldline nu ook de back-office verwerking faciliteren voor het verwerken van SEPA-batchbetalingen en betalingen in meerdere valuta's. De samenwerking is verlengd voor een contract van zeven jaar

Als onderdeel van deze samenwerking zal Knab blijven profiteren van een speciale toegang tot Worldline's instant payments back-office-service, onderdeel van Worldline's uitgebreide en modulaire back-office productportefeuille. Deze portefeuille kan ook andere betaaloplossingen aan, zoals SEPA, hoogwaardige betalingen en betalingen in meerdere valuta's, die na de uitbreiding van deze samenwerking ook door Worldline zullen worden verwerkt. Deze modulaire EPC- (European Payments Council) en PSD2-compatibele portefeuille kan door elke bank worden gebruikt. De implementatie van deze portefeuille kan binnen tien maanden worden veiliggesteld. Dankzij deze korte time-to-market kunnen klanten van Worldline, zoals Knab, snel de vruchten plukken van outsourcing en hun eindklanten snel solide en toekomstbestendige oplossingen bieden.

Sheri Brandon, Chief Market Officer Northern & Western Europe van Worldline Financial Services: "We zijn verheugd om onze samenwerking met Knab uit te breiden. De voordelen van het uitbesteden van back-office-services aan Worldline zijn duidelijk. Ons vermogen om op te treden als een flexibele zakenpartner blijkt uit de extreem korte doorlooptijd van Worldline's productportefeuille voor back-officeverwerking. In de toekomst kunnen we Knab ondersteunen in een breder scala van hun activiteiten en hen op hun beurt helpen om hun klanten op de best mogelijke manier van dienst te zijn."

Het uitbesteden van back-office-services is een haalbare oplossing voor bedrijven, waaronder banken, die nieuwe bedrijfsmodellen voor hun betalingsverwerkingsactiviteiten willen introduceren. Terwijl ze aan de ene kant de kosten verlagen, kunnen ze aan de andere kant de complexiteit verminderen en hun middelen efficiënter inzetten op gebieden waar ze een verschil kunnen maken.

Ronald van der Horst, Product Owner Online Payments van Knab: "Worldline heeft de afgelopen jaren duidelijk de effectiviteit van hun back-office-portefeuille en de voordelen ervan voor ons aangetoond. Daarom hebben we besloten om de bestaande samenwerking uit te breiden met de verwerking van SEPA-batchbetalingen en betalingen in meerdere valuta's. Hierdoor kunnen we de complexiteit verminderen en middelen vrijmaken om onze klanten nog beter te ondersteunen."

Download pressemeddelelse:

Over Worldline

Worldline [Euronext: WLN] is een wereldwijde leider in de betalingsbranche en de voorkeurspartner voor technologie voor winkeliers, banken en acquirers. Aangedreven door ca. 18.000 medewerkers in meer dan 40 landen biedt Worldline haar klanten duurzame, betrouwbare en innovatieve oplossingen die hun groei bevorderen. De diensten die Worldline aanbiedt zijn onder andere in-store en online commerciële acquiring, zeer veilige verwerking van betalingstransacties en talloze digitale diensten. In 2021 genereerde Worldline een pro forma omzet van bijna 4 miljard euro. worldline.com

Download ons Integrated 2021 Integrated Report.

Over Knab

Knab is een Nederlandse online bank opgericht in 2012. Een bank die de dingen net even anders doet dan andere banken. In plaats van producten en regels stelt Knab de klant centraal. Ze omarmen alle slimmigheden van de digitale wereld en voegen daar een flinke dosis menselijk begrip aan toe. Inmiddels bankieren meer dan 300.000 Nederlanders bij Knab, waaronder veel ondernemers.

Perscontacten Worldline

T +33 (0)7 72 25 96 04